مرحله استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی در بوشهر برگزار شد

مرحله استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی استان بوشهر به شیوه غیرحضوری با شرکت ۲ هزار دانش‌آموز برگزار شد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان بوشهر در  حاشیه این مسابقات در گفتگو با خبرنگاران گفت: مسابقات قرآن، عترت و نماز در چهار مرحله آموزشگاه، شهرستان/منطقه، استانی و ملی برگزار می‌شود.

حامد جمالی می‌گوید: این مسابقات در دوره ابتدایی تا مرحله شهرستان/منطقه، در دوره تحصیلی متوسطه اول تا مرحله استانی و در دوره تحصیلی متوسطه دوم تا سطح ملی و بین المللی برگزار می‌شود.

او اعلام کرد که مسابقات بین المللی  در رشته قرائت و حفظ قرآن کریم هر چهار یا پنج سال برگزار می‌شود که آخرین دوره این مسابقات در سال تحصیلی گذشته بوده است.

جمالی گفت: ۱۶ هزار دانش‌آموز بوشهری از همه دوره‌های تحصیلی در مرحله آموزشگاهی مسابقات شرکت کرده بودند که حدود ۲ هزار نفر از آن‌ها در مرحله استانی با هم رقابت کردند.

او با بیان اینکه مسابقات قرآن، عترت و نماز در دو بخش کلی پژوهشی و آوایی برگزار می‌شود، می‌گوید: قرائت ترتیل و تحقیق، حفظ ویژه و عمومی  قرآن و تفسیر قرآن کریم در حوزه قرآن، نهج ابلاغه، صحیفه سجادیه و مداحی در حوزع عترت و، اذان، احکام و انشای نماز، رشته‌های این دوره مسابقات هستند.

جمالی با بیان اینکه نفرات اول هر رشته به  مرحله کشوری راه می‌یابند، گفت: پس از داوری آثار، نتایج مرحله استانی حداکثر تا پایان ماه رمضان منتشر می‌شود.

او در پاسخ به این سوال که چرا با وجود "بازگشت مدارس و دانش‌آموزان به آموزش حضوری"، اما این مسابقات به روش غیرحضوری برگزار شده است، گفت: به دلیل  به شرایط کرونایی در ماه‌های گذشته و برقراری آموزش‌های غیرحضوری، آثار دانش‌آموزان نیز به شیوه غیرحضوری جمع‌آوری شده بود به همین خاطر امکان برگزاری مسابقات حضوری فراهم نبود.

جمالی ابراز امیدواری کرد که در سال تحصیلی آینده شرایطی فراهم شود تا بعد از ۳ سال شاهد برگزاری مسابقات به شیوه حضوری باشیم.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.